آیا می دانید عینک دیجیتال چیست و چه کارکردهایی دارد؟

حضور در فضای مجازی به بخش مهمی از زندگی انسان امروز تبدیل شده و استفاده‌ی کاربران از کامپیوترها، موبایل‌ها، تبلت‌ها و وابستگی به ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی امری انکار ناپذیر است اما آیا از تاثیرات اشعه آبی به عنوان خطر تازه ای که چشم انسان ها را تهدید می‌کند و متخصصان بزرگ را نگران کرده است مطلع هستید؟

فاصله استفاده از ابزارهای دیجیتالی نسبت به مطالعه کتاب یا رسانه‌های چاپی کمتر است و این چالش دنیای امروز محسوب می‌شود زیرا چشمان ما باید در تمام مدت به سرعت خود را با فواصل مختلف نزدیک، دور، دورتر و بلعکس تطبیق بدهند.

دید واضح و بدون خستگی در هنگام مطالعه کتاب، روزنامه یا کار با رسانه‌ها و ابزارهای دیجیتالی نظیر موبایل ها، تبلت‌ها و غیره ما را نیازمند به عینکی کرده است که استفاده از آن برای چشمان ما در دنیای امروز ضروری است

چاره رفع این نگرانی بزرگ که هر روز خطر آن بیشتر می‌شود عینک هایی است که متخصصان بزرگ جهان آن را عینک دیجیتال یا عینک کامپیوتر نام نهاده‌اند.

ما با به کارگیری تازه‌ترین فناوری‌های جهان، متناسب با نیازها و مشاغل مشتریان در محیط های باز و سرپوشیده عدسی های متفاوت را برای محافظت از چشمان شما در برابر نور آبی- بنفش ارائه می‌کنیم.

آیا بعد از یک روز کاری در مقابل کامپیوتر، چشمان شما احساس سوزش و یا خشکی دارد؟ آیا در برنامه‌ی خواب شما اختلال بوجود آمده؟ و یا درگیر سردرد‌های مزمن و سرگیجه‌های غیرعادی هستید؟

پس اگر اینگونه است در ادامه این مقاله را بخوانید تا با مزیت‌های اعجاب انگیز عینک‌های کامپیوتر آشنا شوید و پس از آن به این نتیجه خواهید رسید تا یک عینک دیجیتال یا عینک کامپیوتر برای خود انتخاب و خریداری کنید.

نگاهی به محیط کار خود و  جایی که در آن کار می‌کنید بیندازید و نگاه کنید که چند عدد کامپیوتر، تبلت و یا تلفن همراه می‌بینید؟ در دنیای امروز همه افراد چه کسانی که استفاده معمولی یا شخصی و یا حرفه ای از ابزار تکنولوژیک دارند به نوعی با کامپیوترها، تبلت‌ها و اسمارت فون‌ها به شدت درگیر هستند.

هم اکنون نیز شما دارید این مقاله را در یک صفحه دیجیتالی مشاهده می‌کنید!

پس استفاده از یک عینک کامپیوتر مناسب با خواص استاندارد بسیار با اهمیت است. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم مزیت‌های این کار برای شما چه خواهد بود؟

عینک‌ دیجیتال یا عینک کامپیوتر چیست؟

بسیاری از ما بر این باور هستیم که عینک‌ها فقط برای اصلاح اختلالات بینایی ما مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما این درست نیست! عینک‌های مختلف برای استفاده در موقعیت‌‌ها و جایگاه‌های مختلف کاربرد دارند.

کاربرد عینک‌های کامپیوتر کاملا متفاوت از عینک‌هایی معمولی هستند که شما به واسطه معاینه به صورت نسخه دریافت می‌کنید؛ درواقع آن‌ها برای کاهش خستگی چشمان شما به واسطه کار با کامپیوتر و حذف عوارض آن طراحی و ساخته می شوند.

یک نفر که به طور معمول در روز 8 ساعت با کامپیوتر کار می‌کند و اصول مراقبت از چشم را رعایت نکند زمینه این را دارد تا با مشکلات بینایی رو به رو شود.

بیشتر افراد در ساعات انتهایی روز دچار خستگی و یا سوزش چشم هستند اما از این میان افراد کمی برای جویا شدن علت و یا رفع آن به متخصص مراجعه می‌کنند.

استفاده از عینک های کامپیوتر چه مزایایی دارد؟

سندروم بینایی کامپیوتر (CVS)، عواقب کار زیاد با کامپیوتر است.

علائم رایج از این سندروم شامل: تاری دید، قرمزی چشم، خشکی چشم، سردرد، سرگیجه و جاری شدن اشک چشم بدون هیچ دلیل خاصی است.

در اینجا با مزیت‌های استفاده از عینک مناسب برای کار با کامپیوتر و سایر وسیله‌های دیجیتالی را می بینید:

- حداقل تابش: استفاده از اینگونه عینک‌ها باعث به حداقل رسیدن تابش مستقیم نورهای ساطع شده بدون محافظت به چشم می‌شود.

- داشتن بهترین فرم: برای دید بهتر صفحه وسیله‌ای که دارید از آن استفاده می‌کنید دائما تغییر جا می‌دهید و مجبور خواهید شد تا فاصله استاندارد با صفحه مانیتور را رعایت نکنید لذا استفاده از اینگونه عینک‌ها نوع نشستن و استایل شما در هنگام استفاده را تصحیح می کند.

- فیلتر نورهای مضر: آیا می‌دانید استفاده از ابزارهای دیجیتال موجب شده است تا چشم از سه طیف اصلی نور یعنی قرمز سبز و آبی بیشتر در معرض پرتوهای آبی قرار گیرد و در نتیجه به عارضه‌های خشکی چشم،اختلال برنامه‌ی خواب، سردرد و سرگیجه و در دراز‌مدت به چشم آسیب جدی وارد شود؟

چشمان افرادی که غالب اوقات خود را در محیط های سرپوشیده سپری می‌کنند بیشتر از افراد دیگر در معرض نور آبی ناشی از صفحه نمایش های ال ای دی موبایل ها تبلت ها و لپ‌تاپ ها هستند.

قرار گرفتن در معرض نور آبی به تدریج موجب آسیب‌های فتوشیمیایی به شبکه چشم شده و خطر تباهی لکه زرد را به مرور زمان افزایش می‌دهد.

عینک های کامپیوتر میزان این نوع اشعه‌ها را که برای چشم مضر است تا حد بسیاری زیادی کنترل می‌کند و چشم شما را در برابر این گونه عوامل ایمن می‌سازد.

- تمرکز چشمی بهتر: استفاده از اینگونه عینک ها باعث می شود تا تاری دید در شما به واسطه استفاده زیاد از وسایل دیجیتالی، کم شده و بتوانید در هنگام تغییر جهت نگاه خود به اطراف و صفحه کامپیوتر از تمرکز بالاتری برخوردار باشید.

- کاهش علائم سندروم بینایی کامپیوتر: تحقیقات نشان می‌دهد معمولا کارمندانی که با کامپیوتر بدون رعایت موارد ایمنی چشم کار می‌کنند دچار کاهش میزان خلاقیت و دقت می شوند. برای کاهش علائم و جلوگیری از سندروم بینایی کامپیوتر تهیه عینک کامپیوتر می تواند کارساز باشد.

مجموعه اپتیک جهانبان به عنوان مجموعه‌ای پیشرو و باسابقه در زمینه ارائه این گونه عینک ها می‌تواند یاری دهنده شما باشد. برای این منظور از مشاوره‌های رایگان این مجموعه یاری بگیرید.

راه‌های ارتباطی با ما در سایت http://www.eyeglasses.ir  و کانال تلگرامی مجموعه موجود است.