عینک آفتابی نزنید بهتر است تا نوع تقلبی آن را استفاده کنید!

استفاده از عینک آفتابی به دلیل بیشتر اهمیت دادن و آگاهی افراد نسبت به آسیب‌های چشمی، بالاتر رفته است.

عینک ها امروزه مخصوصا بین افرادی که شناخته شده هستند اهمیت تیپ و استایل و زیبایی نیز دارد اما نباید مهمترین رسالت عینک آفتابی که همان محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر است را فراموش کنیم.

احتمالا در کنار خیابان بساط‌های فروش عینک آفتابی را دیده‌اید که با قیمت بسیار نازل به فروش می‌رسد و یا حتی در برخی مغازه‌ها نیز این عینک ها وجود دارند که ممکن است بسیاری از آن‌ها به قول معروف به صورت شما بیاید و شما نیز آن‌ها بپسندید اما بیایید با هم نگاهی دقیق‌تر به این مساله داشته باشیم که اگر عینک آفتابی که خریداری می‌کنید تقلبی و یا غیر استاندارد باشد چه تبعاتی را برای چشمان شما می‌تواند به همراه داشته باشد؟

عینک های آفتابی اصلی و استاندارد می‌تواند به طور کامل اشعه‌های مضر برای چشم از جمله اشعه "یو وی" یا همان "ماورا بنفش" را کنترل کند اما اگر غیر استاندارد و تقلبی باشند ضرر استفاده از آن‌ها از استفاده نکردن از عینک بیشتر است، اما چرا؟!

حتما متوجه شده‌اید چشم ما زمانی که وارد یک محیط کم نور می‌شویم بعد از مدتی خود را با آن محیط وفق داده و کم کم محیط را بهتر می‌بینید. مکانیزم چشم به این صورت است که با ورود به محیط کم نورتر مردمک آن بازتر شده و لذا اجازه می‌دهد تا نور بیشتری وارد چشممان شود و ما محیط را بهتر می‌بینیم.

در مورد عینک آفتابی نیز اینگونه است. زمانی که شما عینک آفتابی را به چشم می‌زنید مردمک چشم شما با این تصور که شما به محیط کم نور رفته‌اید، بازتر شده و اگر عینک شما استاندارهای محافظتی لازم را نداشته باشد لذا اشعه‌های مضر بیشتری وارد چشم شما شده و نسبت به حالتی که عینک نزده‌اید دچار صدمات چشمی بیشتری می‌شوید.

توصیه می شود که از کمی هزینه بیشتر نهراسید و برای سلامتی چشمان خود اهمیت بیشتری قائل شوید و از عینک های آفتابی استاندارد با برندهای شناخته شده که قدرت محافظت بالایی دارند استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از کارشناسان ما در گالری عینک فرد و مجموعه اپتیک جهانبان بهره ببرید.

در لینک زیر ویدئو را ببنید که در آن این مساله به صورت دقیق توسط متخصصان بررسی می‌شود.

https://www.aparat.com/v/jcypr