آیا عینک های فوتوکرومیک قادر به محافظت از چشم در برابر اشعه "یو وی" هستند؟

 حتما تا به حال به این پدیده برخورد کرده‌اید که بعضی افراد عینکشان در محیط‌های داخلی و بیرونی رنگ های متفاوتی دارند مثلا هنگامی که در محیط خانه هستند عینکشان همرنگ عینک طبی یعنی شفاف است و زمانی که بیرون می‌روند و در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند تغییر رنگ داده و همرنگ عینک آفتابی می‌شود.

به اینگونه عینک ها، فوتوکرومیک می‌گویند.

لنزهای فتوکرومیک از جنس شیشه، پلاستیک یا پلی‌کربنات ساخته می‌شوند که وقتی در معرض اشعه‌ی ماورا‌بنفش خورشید قرار می‌گیرند، تیره خواهند شد. این عدسی‌ها برای کسانی مناسبند که می‌خواهند فقط یک عینک برای استفاده طبی و آفتابی داشته باشند.

متخصصان بر این باور هستند که عدسی‌های فتوکرومیک باید متناسب با شرایط چشم فرد تجویز شود و در این زمینه باید مواردی همچون ترس از نور، دیدن هاله در شب و پخش نور در روز بطور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

نوع ساختار عدسی این عینک ها طوری طراحی و ساخته شده که نسبت به میزان اشعه‌ی ماورا‌بنفش خورشید خود را تطبیق داده و تغییر رنگ می‌دهند.

ممکن است همانند بسیاری از افراد این مساله در ذهن شما نیز مطرح شده باشد که آیا عینک فوتوکرومیک همانند عینک آفتابی می‌تواند اشعه‌های مضر نور خورشید را دفع کند؟

به طور معمول و نرمال، عدسی های فوتوکرومیک ذاتا قابلیت محافظت چشم در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مانند "اشعه یو وی " را دارند و تسهیل کننده بهتر دید در نور زیاد هستند اما بنا به دلایلی دیگر، علیرغم محافظت از چشم در برابر اشعه‌ی ماورا‌بنفش اگر بخواهید که عینک فوتوکرومیک شما دارای خاصیت بالایی باشد باید با مراجعه به واحد‌های تخصصی از آن‌ها بخواهید تا برای انتخاب صحیح و با تکیه به اصول علمی آن‌، شما را بسوی انتخابی کامل هدایت نموده تا عینکتان علاوه بر اینکه دید شما را در محیط‌های بیرونی بهتر می‌کند، قدرت محافظت در برابر اشعه‌های مضر را نیز دارا باشد.

در این زمینه از مشاوره تخصصی افراد کارآزموده ما در گروه اپتیک جهانبان و گالری فرد بهره مند شوید.

جهت دریافت وقت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن‌های دفتر تهران و سمنان ما تماس حاصل کنید.

فروشگاه تهران: خیابان فلسطین - ۱۰۰ متر پایین‌تر از میدان  فلسطین پلاک ۳۷۴ - گالری عینک فرد

تلفن:  66418003-021  

دفتر تهران: خیابان فلسطین- ۱۰۰ متر پایین‌تر از میدان فلسطین - پلاک ۳۷۲- واحد ۱۰۳

شعبه‌ سمنان: بلوار امیرکبیر - جنب پل محب‌شاهدین پردیس پزشکان بوعلی-واحد ۶

تلفن: 33490009-023