عینک نزدن چه عواقبی را برای چشمان ما به همراه دارد؟

 

بی شک یکی از مهمترین و کاربردی ترین اختراعات و تکنولوژی‌های ساخت بشر، عینک های طبی هستند.

عینک به افراد کمک کرد تا در سنین مختلف و با وجود عارضه‌هایی که برای چشمانشان به وجود می‌آید٫ بتوانند آن‌ها را درمان و یا دید خود را بهبود بخشند.

همواره توصیه می‌شود که وقتی چشم شما به عینک نیاز دارد باید آن را به طور مداوم استفاده کنید تا مشکل چشم شما بهبود یابد یا حداقل شرایط آن از وضع موجود بدتر نشود.

اما آیا این توصیه در همه موارد مصداق دارد؟ در ادامه ما قصد داریم تا نگاهی عمیق‌تر و دقیق تر به این موضوع بیندازیم.

در بعضی از موارد استفاده تمام وقت از عینک آنچنان اهمیت دارد که حتی اگر فرد لحظه‌ای آن را از چشمان خود بردارد باعث ایجاد مشکل‌می‌شود. به طور مثال در مورد کودکانی که دچار انحراف و یا تنبلی چشم هستند این مورد مصداق دارد. در این مورد به این علت که درمان بوسیله‌ی عینک محدود به مدت زمان خاص و مشخصی است، از دست دادن زمانهای کوتاه نیز میتواند روند درمان را دچار نقص و یا حتی بی‌اثر نماید.

البته در اینگونه موارد توصیه اینست که والدین نسبت به اهمیت موضوع آگاهی لازم را بدست بیاورند تا بتوانند با روشهای موثر، استفاده‌ی مداوم از عینک که ابتدا موجب اصلاح و در ادامه منجر به درمان می‌شود مورد توجه ویژه قرار بدهند.

اما گاهی اوقات استفاده از عینک تا این حد  اهمیت ندارد، مثلا فردی دچار اندکی نزدیک‌بینی است و برای دیدن فیلم و یا رانندگی و بطور کلی اوقاتی که نیاز به دیدن دقیق در فواصل دور دارد از عینک استفاده می‌کند، پس این فرد می‌تواند در اوقاتی غیر از اینکه مشغول انجام این کارهاست عینک خود را کنار بگذارد.

در گاهی اوقات نیز فرد دچار اندکی عیب انکساری در چشم خود است و این سوال مطرح می شود که باید از عینک استفاده کند یا خیر؟ پاسخ این سوال در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به عوامل مختلف بستگی دارد و باید با کارشناسی و معاینه و مشاوره دقیق در این مورد به پاسخ صحیح رسید.

مجموعه جهانبان با داشتن تخصص در این زمینه و با همکاری افراد متخصص در این حوزه، آماده خدمت‌رسانی به همه عزیزان است.

جهت تماس با مجموعه و یا دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.eyeglasses.ir مراجعه فرمایید.