هنگام خرید عینک آفتابی این 4 نکته ساده اما مهم را به خاطر داشته باشید

 

هنگام خرید عینک آفتابی موارد زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید اعم از ظاهر، قدرت محافظت و موارد دیگر اما می‌خواهیم به صورت خلاصه اما موثر 4 عامل بسیار مهم را در خرید عینک آفتابی به شما معرفی کنیم.

1.خاصیت آنتی یو وی:

انتخاب یک عینک استاندارد از فروشگاهی معتبر که دارای برند شناخته شده جهانی است تا بتواند محافظت 100 درصدی در برابر اشعه یو وی داشته باشد نکته اول و در واقع مهمترین فاکتور برای خرید یک عینک آفتابی است.

2. رنگ عدسی عینک:

بسته به نوع فعالیت شما رنگ‌های مختلف عدسی‌های عینک آفتابی باید مورد استفاده قرار گیرد. اعم از آبی، خاکستری، قهوه‌ای، نارنجی، کهربایی و .... . به اینفوگرافی زیر توجه کنید. برای اطلاعات بیشتر در این باره لینک زیر را مطالعه کنید.

پلاریزه، بلاک کننده نور آبی و یا آیینه‌ای؛ کدام عینک آفتابی را بخریم؟

چگونه بهترین عینک آفتابی را انتخاب کنیم؟

3. پلاریزه یا غیر پلاریزه:

توجه کنید که خاصیت پلاریزه بودن عینک یک ویژگی انتخابی است نه الزامی، عینکی که پلاریزه است این قابلیت را دارد که مانع بازتابش نور از سطوح شفاف شود و در واقع میزان بازتابش‌های خیره کننده را کم می کند. به طور مثال این عینک برای رانندگی و یا ماهیگیری و کسانی که زمان زیادی به این فعالیت ها مشغول اند بسیار مفید است اما برای خلبانان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

4. استایل فریم عینک:

فریم عینک در واقع بخش ظاهری و بیرونی کار است و بسته به سلیقه افراد انتخاب می شود اما در انتخاب آن به این نکته توجه کنید که عموما عینک هایی که قسمت بیشتری از صورت و چشمان شما را پوشش می دهند در واقع باعث می شوند تا اشعه های مضر نتوانند از کناره‌های عینک وارد فضای چشم شما شوند.

گروه اپتیک جهانبان و گالری فرد با داشتن افراد متخصص و کارشناسان مجرب و ارائه برندهای روز دنیا آماده خدمت رسانی به مشتریان است.