چه عواملی باعث تغییر کیفیت بینایی می‌شوند؟

چشم ما یکی از بزرگترین دارایی‌های ماست و همواره توجه و مراقبت از آن‌ها توصیه شده است اما گاهی اوقات بی‌توجهی ما به عوامل کوچک و بزرگ باعث آسیب رسیدن به آن‌ می‌شود.

عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است رعایت نکردن آن‌ها باعث کم شدن قدرت بینایی شود. درادامه با مهمترین و اساسی‌ترین آن‌ها که با رعایت کردنشان گام مهمی در حفظ سلامت چشم و کیفیت بیناییتان برمی‌دارید را از نظر می گذرانیم.

 

1 – عدم استفاده از عینک طبی تجویز شده توسط پزشک

اگر شما فردی هستید که به واسطه عیب انکساری چشم اعم از نزدیک بینی، دوربینی، تنبلی و یا آستیگماتیسم از عینک استفاده می‌کنید باید این کار را به طور منظم انجام دهید.

2 – نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر بدون استفاده از وسایل مراقبتی

استفاده از وسائل دیجیتال نظیر کامپیوتر، موبایل و تبلت در دنیای امروز امری ناگزیر است.اگر فردی هستید که به واسطه کارتان و یا موارد دیگر مدت زمان زیادی از کامپیوتر و وسائل الکترونیک استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که برای سالم‌تر ماندن بینایی و چشم خود باید از عینک های مخصوص کامپیوتر استفاده کنید. (بیشتر بخوانید)

3 – عدم رسیدگی به لنزهای چشمی

اگر از لنزهای طبی و یا رنگی استفاده می‌کنید به خاطر داشته باشید که شستشوی منظم لنزها مخصوصا در کلان شهرهایی مثل تهران که آلودگی هوای بیشتری دارند حتما باید با محلول شستشوی لنز انجام شود. رسیدگی به لنزها که تماس مستقیم با سطح چشم شما دارند بسیار بسیار با اهمیت است.

4 – عدم انجام معاینات دوره‌ای چشم

به خاطر داشته باشید که چکاپ منظم و دوره‌ای چشم برای افرادی که چشمانشان ضعیف است و یا از دوران بزرگسالی به دوران میانسالی در حال گذار هستند از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در صورت عدم آگاهی نسبت به مشکل چشم، قدرت بینایی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

5 – هشدارهای چشم را جدی بگیرید!

تاری دید، سوزش ، قرمزی چشم و غیره در صورتی که به صورت دائم برای شما وجود دارد هشدارهای چشم است و باید سریعا به متخصص مراجعه کنید تا در صدد پیدا کردن مشکل و برطرف کردن آن برآیید.

گروه اپتیک جهانبان با سابقه طولانی و درخشان و با تکیه بر علم روز و دانش متخصصان خود مفتخر است که توانسته گام مهمی در حوزه سلامت چشم در جامعه بردارد.

6 – عدم استفاده از عینک آفتابی استاندارد

عدم استفاده از عینک های آفتابی استاندارد در برابر مضرات اشعه‌های خورشید نظیر اشعه یو وی می تواند قدرت بینایی شما را تحت تاثیر قرار رهد.

همان طور که پیشتر هم گفتیم استفاده از عینک های غیر استاندارد به مراتب بدتر و زیانبار تر از استفاده نکردن از عینک آفتابی است.

در این زمینه در بخش مقالات سایت گروه جهانبان اطلاعات بیشتری را می‌توانید به دست آورید. 

گالری فرد با داشتن عینک های آفتابی استاندارد و برندهای معتبر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

7 – استفاده از عینک های طبی غیر استاندارد و یا با کیفیت پایین

توجه کنید که استفاده کردن از عینک هایی که استاندارهای لازم برای سلامت و محافظت از چشمان شما را ندارند بسیار خطرناک هستند. استفاده از لنزهای با کیفیت و فریم‌های متناسب با فرم صورت شما ( این کار با دستگاه‌های به روز دنیا با اسکن چهره و شخصی سازی عینک برای شما توسط متخصصین مجموعه انجام می شود) می تواند لذت دوباره‌ی خوب دیدن را برای شما به ارمغان بیاورد.