علائمی که نشان می‌دهد کودک شما ممکن است نیاز به عینک داشته باشد

تشخیص مشکلات بینایی در کودکان نسبت به بزرگسالان کمی دشوارتر است. این تشخیص نیاز به تخصص و صبر و تامل بیشتری از جانب والدین و متخصص چشم را دارد.

از آنجاییکه کودکان در حال رشد و یادگیری و کسب تجربه‌های مختلف هستند لذا داشتن دید مناسب که مانع از سردرگمی و عدم تمرکز آن‌ها شود بسیار بسیار اهمیت دارد و این وظیفه والدین است که با آگاهی نسبت به رفتارهای فرزندشان  بتوانند تشخیص به موقع و پیشگیری از مشکلات آتی بینایی در فرزندشان را داشته باشند.

در ادامه سعی داریم با نشانه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بفهمید فرزندتان دارای مشکل بینایی است یا خیر آشنا می‌شویم.

سردرد

اگر کودک شما دچار سردرد در نواحی جلو سر و یا اطراف چشم به صورت مکرر می شود می‌تواند یکی از نشانه‌های مشکل چشم در او باشد. این نوع سردرد خصوصا زمانی که کودک شما قصد دارد تا بر روی چیزی تمرکز دیداری داشته باشد، باعث خستگی چشم در او و ایجاد سردرد می شود.

کج کردن سر

اگر تا به حال متوجه این موضوع شده‌اید که کودکتان هنگام تماشای تلویزیون و یا خواند چیزی سر خود را به کرات کج می‌کند این می‌تواند نشان‌دهنده یک ایراد انکساری از جمله تنبلی چشم و یا عدم تطابق دید در چشم او باشد.

بستن یکی از چشم‌ها

زمانی که فرزند شما برای دیدن چیزی یکی از چشمان خود را می‌بندد مشابه مورد قبل است و یکی از نشانه‌های تنبلی چشم در کودکان است. این عیب انکساری در کودکان بسیار رایج است و دلیل آن این است که ذهن نمی‌تواند ارتباط درستی با یکی از چشم‌ها داشته باشد. این عیب در سنین پایین و با تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان و برطرف شدن است.

 نزدیک شدن زیاد به تلویزیون برای بهتر دیدن

اگر کودک شما برای دیدن بهتر تلویزیون و یا دیدن کتاب یا نوشته‌ای که در اختیار اوست بیش از اندازه چشمان خود را به آن نزدیک می‌کند می‌تواند یکی از نشانه هایی باشد که او به عینک نیاز دارد.

دزدیدن چشم

اگر کودک شما به کرات چشمان خود را از چیزی که دارد نگاه می کند می‌دزدد نشان دهنده این موضوع است که چشم او نمی تواند تمرکز لازم روی یک موضوع را داشته باشد و در واقع با تمرکز روی آن دچار خستگی و درد در ناحیه چشم می‌شود.

مشکل در خواندن

اگر فرزند شما در هنگام خواند نوشته و یا کتاب، تمرکز لازم را ندارد؛ به عنوان مثال برای خواندن یک پاراگراف تعداد زیادی از کلمات را جا می ‌اندازد و یا خطوط را گم می‌کند نشان‌دهنده این است که ممکن است چشم او تمرکز و توانایی لازم برای مشاهده و خواند آن را ندارد و این یکی ار نشانه‌های ایراد در چشم و نیاز به عینک طبی است.

 اگر فرزند شما دارای یک یا چند عدد از نشانه‌های بالاست پس لازم است تا شما دست به کار شده و برای فهمیدن علت و رفع آن به متخصصین مراجعه نمایید و در صدد رفع مشکل بینایی او برآیید.

گروه اپتیک جهانبان با داشتن متخصصان مجرب و تجهیزات به روز دنیا می تواند به شما و فرزندتان در رسیدن به چشمی سالم برای وی یاری‌گر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد مشاوره و تشخیص ما مراجعه فرمایید.