علائمی که نشان می دهد زمان تعویض عینکتان فرا رسیده است

همانطور که می‌دانید چشمان شما جزء حساس‌ترین و ظریف‌ترین اعضای بدنتان هستند لذا توجه و رسیدگی به آن‌ها بسیار ضروری است چرا که اگر شما دید مناسبی نسبت به محیط خود و برای انجام امور روزانه نداشته باشید، موجب عوارض متعدد جسمی و روانی می‌شود که عموما این آثار و عوارض را نمیتوانند به کیفیت بینایی و عینکشان مرتبط بدانند.

افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، به مرور زمان و به دلایل زیادی نیاز دارند عینک خود را تعویض و یا تغییراتی در آن ایجاد کند.

در ادامه این مطلب به دلایل و نشانه‌هایی که به شما می گویند زمان تعویض عینکتان فرارسیده است، اشاره می‌کنیم.

1. بروز سرگیجه و سردرد در افرادی که عینک می‌زنند

این عارضه عمدتا در افرادی رخ می‌دهد که شماره چشم آنها تغییر کرده است و این باعث بوجود آمدن مشکلاتی در دید می‌شود. ضمنا بالا بودن شماره‌ی عینک و عدم هماهنگی عینک با نیاز چشم به‌ویژه در آستیگماتیسم می‌تواند باعث بروز حالت تهوع نیز شود. در اینگونه موارد باید حتما معاینات مجدد را انجام داده و عینک جدید را تهیه کنید.

2.  احساس سوزش و خستگی در چشم و احساس سنگینی پلکها در ساعات آخر روز

ایجاد سوزش در چشم و احساس خستگی وهمچنین سنگینی پلکها می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. یکی از مواردی که در به وجود آمدن آن موثر است عدم انطباق عدسی عینک شما با شماره چشم است.

اگر شما در چشمان خود احساس سوزش و خستگی پیاپی می‌کنید این نشان دهنده آن است که تغییراتی در چشم شما ایجاد شده است که نیاز به بررسی، مشاوره و معاینه مجدد دارید.

اگر برای دیدن تصاویر و اشیا اطراف خود فشار زیادی به چشمانتان می آورید لازم است حتما معاینه مجدد را در دستور کار خود قرار دهید.

3. خط و خش دار شدن عینک

اگر روی عدسی و شیشه عینکتان خط و خش‌هایی ایجاد شده است حتما به فکر تعویض آن باشید. وجود خط روی عدسی در بینایی شما تاثیرگذار خواهد بود و باعث آزار شما خواهد شد.

4. کدر شدن شیشه عینک

اگر شیشه عینکتان به مرور زمان کدر شده است، عاملی خواهد بود تا نور به طور مناسب از آن عبور نکند و باعث اختلال در دید شما ‌شود، لذا در این مورد نیز باید به فکر تعویض عینک خود باشید.

5. احساس تاریک بودن محیط

اگر در محیطی که نور مناسب دارد در حال مطالعه یا کار دیگری هستید اما این احساس را دارید که نور برای شما کم است، نشان دهنده آن است که شماره عینک شما با نیاز چشمتان هماهنگ نیست.

6. دید نامناسب در شب‌

اگر در شب این احساس را دارید که دید خوبی نسبت به محیط خود ندارید این هم نشان دهنده آن است که شماره عینکتان مناسب چشمتان نیست.

این عامل برای افرادی که در شب رانندگی می‌کنند بسیار با اهمیت است، پس نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

 7. خواب‌آلودگی هنگام مطالعه

خواب‌آلودگی هنگام مطالعه برای افرادی که از عینک دید نزدیک (عینک مطالعه) استفاده میکنند نشانگر نیاز تعویض عینکشان است، اما باید دانست که پس از ۳۰ سالگی افرادی که هنوز به مرحله‌ی پیر چشمی نرسیده‌اند هم در معرض ریسک ابتلا به آن هستند، بنابراین در صورت کم‌حوصله‌گی و خواب‌آلودگی هنگام مطالعه و یا تجربه‌ی تاخیر وضوح بینایی بهنگام انتقال نقطه‌ی دیدتان از دور به نزدیک و یا عکس آن، الزام دارید که بینایی‌تان را مورد سنجش قرار دهید.

مجموعه جهانبان در زمینه مشاوره، معاینه و فروش انواع عینک های طبی، آفتابی و طبی- آفتابی آماده ارائه خدمات به شماست.

جهت مشاوره و مشاهده انواع محصولات و اطلاعات تکمیلی به سایت www.eyeglasses.ir و یا به صورت حضوری به فروشگاه و دفتر مجموعه مراجعه نمایید.