عینک کودکان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ (والدین بخوانند)

 مشکلات چشمی شامل تنبلی و یا ضعف دید در کودکان یکی از مشکلاتی است که گاهی گریبانگیر کودک و والدین او می‌شود.

یک فرد بزرگسال آگاهی لازم نسبت به اهمیت استفاده از عینک را دارد اما در کودکان این مساله گاهی پیچیده می‌شود و باید شرایطی را به وجود آورد تا ضمن اینکه کودکمان متوجه اهمیت استفاده از عینک باشد در عین حال عینک او نیز به گونه‌ای انتخاب شود که فرزندمان در استفاده از آن راحت باشد و دچار چالش خاصی نشود.

در ادامه دو نکته بسیار ساده اما مهمی را با شما در میان می‌گذاریم تا بتوانید انتخاب درست و به جایی را برای عینک فرزندتان داشته باشید.

فریم عینک (پلاستیکی یا فنری)

از آنجایی که کودکان عموما در حال جنب و جوش و بازی کردن هستند و ممکن است خیلی حواسشان به آسیب ندیدن عینک روی چشمشان نباشد لذا انتخاب فریم مناسب که هم با آن راحت باشند و هم ماندگاری بالایی داشته باشد اهمیت دارد.

به عنوان مثال برای کودکانی که سن پایین‌تری دارند و نوپا هستند استفاده از فریم های که پشت گوش دارای حلقه است مناسب‌تر است چون از سرخوردن و افتادن ناگهانی عینک جلوگیری می‌کند.

در مورد استفاده از فریم هایی که آلیاژ‌های فلزی دارند مراقب باشید که بدن و پوست کودکتان به آنها حساسیت نداشته باشد. ( در این باره از مشاوران بخش فروش ما راهنمایی بخواهید)

در مجموعه جهانبان و گالری فرد، سرویس نوین و منحصر به فردی به شما ارائه می‌شود که با این سرویس شما می‌توانید فریم عینک خود را با توجه به شکل چهره و ساختار فیزیکی‌صورتتان شخصی‌سازی کنید.

در مجموعه ما با اسکن سه بعدی چهره توسط دستگا‌ه‌های مدرن و به روز، عینکی برای شما آماده‌سازی می‌شود که تطابق و سازگاری کامل با صورت و چهره شما را دارد و لذا استفاده مطلوب‌تر و راحت‌تری از آن خواهید داشت.

جنس عدسی

عدسی‌هایی که از جنس پلی‌کربنات ساخته‌شده‌اند به دلیل فشردگی و مقاومت بالا در برابر شکستن برای کودکان مناسب‌تر هستند ولی به علت پایین بودن کیفیت اپتیکی دیگر پیشنهاد داده نمی‌شوند، البته ویژگی نشکن بودن و کیفیت ایده‌آل اپتیکی در عدسی‌های ترای‌وِکس وجود دارد که این نوع پیشنهاد بهتری برای کودکان است.

ضمن اینکه اینگونه عدسی‌ها خاصیت ضد خش دارد و از چشمان کودکان در برابر اشعه‌ یو وی نیز مراقبت می‌کنند.

(می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان ما در مجموعه جهانبان استفاده کنید)