عینک‌ آنتی‌رفلکس چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

 عینک‌های آنتی رفلکس نوعی از عینک ها هستند که عدسی به کاررفته در آن بازتاب نور را به کمترین مقدار ممکن خود می‌رساند.

این گونه عدسی‌ها باعث می شوند هم شما دید بهتری نسبت به محیط اطراف داشته باشید و هم افرادی که شما را می‌بینند چشمان شما را بهتر ببینید.

افرادی که چشمانشان نسبت به نور حساسیت دارد و یا مدت زمان زیادی را به استفاده از کامپیوتر اختصاص می‌دهند بهتر است از این گونه عینک‌ها البته با خواص متفاوت استفاده کنند.

(از بخش مشاوره‌ی ما اطلاعات بیشتری دریافت کنید)

سطوح داخلی و خارجی عدسی‌های به کاررفته در این نوع عینکها طی فرآیندی خاص با موادی شیمیایی که فرمول آن در کمپانی‌های مختلف فرق دارد لایه‌گذاری میشوند که معمولا به رنگ‌های سبز، آبی، بنفش و غیره است.

اما بیایید با مزایای این گونه عینک ها آشنا شویم

- این گونه عینک ها ضد بازتاب نور از سطح عدسی هستند و ضمن اینکه زیبایی بیشتری دارند، دید شفافی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

- به دلیل وجود لایه های مختلف به کار رفته در آن، این عدسی قدرت محافظت بیشتری از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید ایجاد می‌کند.

- پوشش آنتی رفلکس، هم باعث می‌شود تا گرد و غبار کمتری جذب عدسی عینک شود و هم آب و بخار روی آن نیز نسبت به سایر گونه‌ی عینک ها زودتر تبخیر شده و از بین ‌برود.

- عینک های آنتی رفلکس بسته به نوع موادشان کنترل کننده‌ی یو-وی هم هستند و قدرت محافظت در برابراشعه ماوراء بنفش خورشید را دارند.

- بعضی از این گونه عدسی‌ها به دلیل لایه مخصوصی که در آن است خاصیت ضد اشعه الکترومغناطیس دارد و برای افرادی که کار با کامپیوترشان زیاد است مفید بوده و باعث می‌‌شود تا دچار خستگی چشم نشوند.

- عدسی‌های آنتی متناسب با کیفیتشان میتوانند عمر کوتاهی داشته باشند و ممکن است پس از مدتی استفاده بعضی خواص خود را از دست بدهند، پس حتما در هنگام خرید نسبت به کیفیت عدسی‌ها دقت کنید.

- نوعی از عدسی‌های آنتی رفلکس فوتوکرومیک نیز وجود دارد که خواص هر دو را شامل می‌شود

روش‌های صحیح نگهداری از عینک‌های آنتی رفلکس 

- عینک‌های آنتی رفلکس نسبت به حرارت مستقیم و زیاد و مکان‌های گرم حساس هستند.

- این گونه عینک ها را نباید در داخل فضای گرم ماشین به مدت طولانی قرار داد و یا به سونا برد، همچنین این عدسی‌ها نباید در مقابل گرمای مستقیم سشوار قرار بگیرند.

- عینک های آنتی رفلکس را با دستمال مخصوص خود تمیز کنید و از استفاده‌ی مواد اسیدی، دستمال‌های کاغذی و پلیمری برای تمیز کردن آن بپرهیزید.

مجموعه جهانبان با بیش از .... سال سابقه در زمینه مشاوره، معاینه و فروش انواع عینک های طبی، آفتابی و طبی- آفتابی آماده ارائه خدمات به شماست.

جهت مشاوره و مشاهده انواع محصولات و اطلاعات تکمیلی به سایت www.eyeglasses.ir و یا به صورت حضوری به فروشگاه و دفتر مجموعه مراجعه نمایید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

برای دنبال کردن ما در اینستاگرام کلیک کنید